Символът на състезателните автомобили Ферари е изправен на задните си крака черен жребец, изрисуван върху жълт щит и буквите "S F" (от "Scuderia Ferrari"), със зелена, бяла и червена хоризонтални ленти (националните цветове на Италия) в горната част. Пътните автомобили носят това лого от двете си страни и правоъгълен знак (на изображението вдясно) на предния си капак. На 17 юни, 1923 г., Енцо Ферари печели състезание на писта Савио в Равена, където среща графиня Паолина, майка на граф Франческо Барака - военен пилот от италианските ВВС и национален герой от Първата световна война, който рисувал кон отстрани на своя самолет. Графинята помолила Енцо да използва коня на своите коли, за да му донесе добър късмет. Оригиналният "изправен кон" от самолета на Барака бил нарисуван с червен цвят върху облак, но Ферари избрал да използва коня в черно (както бил рисуван на самолетите от ескадрилата на Барака като символ на опечаление, след неговата смърт по време на сражение) като добавил яркожълт фон, защото това е цветът на Модена - родният му град. Трябва да отбележим, че жребецът на Ферари още от самото начало бил много различен от този на Барака. Най-забележителната разлика е опашката, която във версията на Барака сочи надолу. Ферари използва cavallino rampante на официалните документи на компанията от 1929 г. От състезанито "24-те часа на Спа" на 9 юли 1932 г., кончето се използва и на колите на Алфа Ромео, спонсорирани от Скудерията. Фабио Тальони използва cavallino rampante на своите мотоциклети Дукати, тъй като бил роден в Луго ди Романя както Барака и баща му също бил военен пилот през войната (въпреки че не от ескадрилата на Барака, както погрешно съобщават някои източници). С увеличаването на популярността на Ферари, Дукати изоставя кончето - може би благодарение на споразумение между двете компании. Кончето сега е запазена марка на „Ферари“.
June 8, 2011