До началото на 80-те, Ферари следва схема на наименованията, базирана на трицифрени числа, свързани с работния обем на двигателя: За моделите с V6 и V8 двигатели се използва общият работен обем (в децилитри) за първите две цифри от номера на модела и броя цилиндри като трета цифра. Така например 206 е автомобил с V6, двулитров двигател, а 348 използва V8, 3,4-литров мотор. Но пък при F355 последната цифра се отнася за 5 клапана на цилиндър. С появата на 360 Modena, цифрите към моделите с V8 двигатели (които сега имат и име освен номер) вече отразяват само работния обем на двигателя. Този подход към номерирането се запазва и при последния засега модел с V8 мотор - F430. За моделите с V12 двигатели номерацията показва работния обем (в кубични сантиметри) на един от цилиндрите. По този начин известната 365 Daytona е с работен обем от 4390 см3. Някои по-съвременни модели обаче, какъвто е 599 носят трицифрено обозначение, което показва само общия работен обем на двигателя. Моделите с боксерни 12-цилиндрови двигатели имат обозначение, показващо работния обем в литри. Затова 512BB има 5-литров, 12-цилиндров боксерен двигател. Някои модели, като Mondial и Testarossa не следват трицифрената схема на номерация. Повечето Ферарита имат и буквено означение към своя номер, което показва типа каросерия. Важат следните общи правила: M, означаващо "Modificata", се добавя в края на моделния номер на автомобил, който представлява модифицирана версия на предишен такъв, но не цялостна еволюция (виж F512M и 575M Maranello. GTB са закрити купета берлинета. GTS при по-старите модели са открити спайдери или кабриолети (виж 365 GTS4; при по-новите модели обаче тази наставка се използва за моделите тарга (виж Dino 246 GTS; изключение прави 348 TS, което е единствената тарга, обозначена по различен начин. Настоящите кабриолети носят обозначението "Spider" (виж F355 Spider и 360 Spider. Тази схема на наименованията понякога е доста объркваща, когато някои напълно различни автомобили използват един и същи двигател и каросерия. Много ферарита имат и допълнителни имена (като Daytona) за по-лесното им отличаване. Много от тези имена всъщност не са оригинални заводски наименования. Например името Daytona е в почит на тройната победа на Ферари през февруари 1967 г. на 24-те часа на Дайтона с 330P4. Различните модели Dino са наречени на сина на Енцо, Дино Ферари, и технически погледнато не са ферарита, въпреки че според техния замисъл и предназначение се смятат за такива. В средата на 90-те, Ферари добави буквата F в началото на всички модели - практика, изоставена набързо след F512M и F355, но наскоро отново подхваната с F430.